Preventing Coronavirus (COVID-19) risks

Preventing Coronavirus (COVID-19) risks

Coronavirus Infographic for prevention

If you are experiencing flu-like symptoms: please consult info-santé by phone at 1 877 644-4545 before visiting the Bishop’s University Health Services clinic.

FAQ – Students

General Prevention Measures:

Recommended hygiene measures for everyone:

Coronavirus Notifications:

April 2, 2020

COVID-19 Update from Principal Goldbloom

Dear members of the Bishop’s community,

As the pandemic situation continues to evolve throughout Canada and the world, we were saddened to learn that one of our students who returned home more than two weeks ago has been diagnosed with Covid-19. We want to extend them our wishes for a speedy recovery.

We find a small measure of solace in the knowledge that since we suspended in-person academic activities over two weeks ago, no cases of Covid-19 have been reported amongst students on our campus or Bishop’s faculty and staff.

We were advised that a member of a contract service provider’s administrative personnel had been diagnosed with the virus. That person has not been on the campus in more than two weeks and there does not appear to have been transmission to anyone on campus.

We are very grateful for everyone’s efforts to respect the public health authorities’ guidelines.

While everyone in our community misses our students and the atmosphere they bring to our town and campus, we would urge you to continue to do the right thing, for your own safety, and everyone’s: stay at home until public health authorities advise otherwise.

Let’s cherish the memories we’ve created together, but also ensure we can live even greater moments when the time to gather together again is right.

Michael Goldbloom C.M.
Principal and Vice-Chancellor

Nouveau message du principal Goldbloom

Chers membres de la communauté de Bishop’s,

Alors que la pandémie continue d’évoluer à travers le Canada et le monde, nous sommes attristés de prendre connaissance d’un diagnostic positif de Covid-19 parmi nos étudiants rentrés chez eux il y a plus de deux semaines.

Nous trouvons une mince mesure de consolation dans le fait que depuis que nous avons suspendu les activités académiques en personne il y a plus de deux semaines, aucun cas de Covid-19 n’est à signaler parmi les étudiants sur notre campus, ni parmi le corps enseignant ou les membres du personnel.

Nous avons été informés qu’un membre du personnel administratif d’un fournisseur de services contractuel sur le campus avait été diagnostiqué positivement pour le virus. Cette personne n’a pas été présente sur notre campus depuis plus de deux semaines, et il ne semble pas qu’il y ait eu de transmission à quiconque sur le campus.

Nous sommes très reconnaissants des efforts de tous et chacun pour respecter les directives des autorités de santé publique.

Bien que nos étudiants et l’atmosphère qui les accompagne nous manquent à tous au sein de notre communauté, nous vous exhortons à continuer d’agir de la meilleure manière possible pour votre propre sécurité et celle des autres: restez chez vous jusqu’à avis contraire des autorités de santé publique.

Chérissons les souvenirs que nous avons créés ensemble, mais assurons-nous de pouvoir vivre des moments encore meilleurs lorsque le temps de nous réunir à nouveau sera venu.

Michael Goldbloom C.M.
Principal et Vice-Chancelier


March 22, 2020

Latest Message from Principal Goldbloom

Dear members of the Bishop’s Community,


March 17, 2020

New Message to STUDENTS from Dean of Student Affairs

Good afternoon students,


March 16, 2020

Message from Principal Goldbloom

(Le français suit)

Dear members of the Bishop’s community,


See older notifications…


Helpful Links

Authoritative resources for up to date information about the Coronavirus: